Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Flytta och flytta igen

Av Kiiro och Fujiiro - 31 juli 2013 12:41

Igår så har vi först åkt från en grossist till en djuraffär i Falun tillsammans med alla våra kompisar! Där satt vi utmattade efter flytten i en stor bur med fina grenar med roliga blad på. Efter några timmar kom det en tjej och tittade på oss speciellt på min bästis Kiiro men också lite extra på mig sedan kom en större människa som visade sig vare hennes mamma och en liten 8:årig pojk. Och efter de kom en av djurskötarna IN I BUREN OCH FÅNGA MIG! Alla de andra fåglarna hade satt sig så högt upp i buren det bara gick medan djurskötaren tvinga in mig i en låda! En pytteliten sådan! Kiiro satte sig närmare och funderade på om hon vågade rädda mig (vilket hon inte gjorde -.-) Sedan fångade de henne också! De gick med oss i varsin låda och vi var såklart skräckslagna och gjorde inte ett ljud. Den lille pojken höll i mig medan den lite äldre tjejen höll i Kiiro de satte dig i en rund sak med hjul som började rulla iväg. De höll oss så vi fick titta på naturen som svepte förbi snabbt som tusan. Vi stannade! Det var ett stort gult hus framför oss som vi steg in i. där de lade oss på en stol medan de gjorde klart vår framtida bur! :D vi fick till och med ett eget badkar! De lade in kartongerna med oss i inuti buren och öppnade upp den lilla låda jag suttit i. Sedan öppnade de Kiiros också. Det fanns en jättefin pinne där som jag satte mig på genast! Kiiro har lite blyg och det dröjde länge innan hon kom ut och flög till mig. Vi var trötta men hade inte ro att sova med så mkt nya intryck, att äta var inte heller så kul så det väntade vi med till dagen efter vi satt mest på vår pinne och pratade med våra ägare till dagens slut. Det var svårt att sova men jag måste ha somnat för helt plötsligt var det nästan morgon. :D -Fujiiro

[Bild]

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kiiro och Fujiiro - 13 oktober 2013 13:52

Det e höst i våran bur! ^v^ Men den tog slut rätt snabbt :( ...

Av Kiiro och Fujiiro - 24 september 2013 08:03


Tjena jag e i skolan skolan och väntar på bg

Av Kiiro och Fujiiro - 10 september 2013 22:25


Lillmatte har fixat våningssäng! \(^v^)/

Av Kiiro och Fujiiro - 18 augusti 2013 23:48

Bildbeviset är här! [Bild] //Kiiro

Av Kiiro och Fujiiro - 17 augusti 2013 23:56

Vill ni veta vad som hände idag (jag förbjuder er att säga nej) ;). Jo det är så att jag har lärt mig gå på händer :D. Jag ska berätta hur det gick till: Jo det e så att lillmatte har haft en pinne som hon har i handen och låter oss gå upp och ner på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards