Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Frukt och grönt!

Av Kiiro och Fujiiro - 1 augusti 2013 23:55

Idag tog vi sovmorgon för att inte väcka lillmatte som sov så sött i sin säng ^-^. Vid tiotiden när hon vakna så kom stormatte in med en skål i handen och jag var nyfiken på vad det kunde vara. Hon lade ner den på bordet bredvid lillmatte som satt ner på golvet med trötta ögon. Stormatte gich ut genom dorren (ursakta men de tre sista bokstaverna I alfabetet forsvann Fran tangentbordet I lillmattes ifan Eller vad det nu heter :/) lillmatte lyfte upp en rod sak fran skalen och forde den mot fujiiros nabb. Han forstod inte vad som hande *tihi*. Men sedan doppade lillmatte den roda saken (som tydligen hette tomat) i fron och da skamdes Fujiiro lite over att Han inte fatta att den var till for att atas. Han borjade knapra pa frona och verkade tycka att det var riktigt gott! Och nyfiken som jag ar var jag ocksa tvungen att flyga dit och smaka pa tomaten. Den var supergod! Nastan (men bara nastan) lika god som hirskolv ;). Senare den dagen fick vi ocksa smaka pa morot som inte var riktigt lika god :/ men den var Kul att bita i :D sedan akte barnen ivag och vi fick sitta ifred i buren och lyssna pa musik :D. Det lat: copaca banana! Och REVOLUUUUTIOOOOOON! Och gissa om det var kul att överrösta (nu är ÅÄÖ TILLBAKA :D). Vi lyssnade JÄTTELÄNGE! Sedan kom lillmatte hem och stängde av -.- . Och under hela dagen har handen kommit in och bjudit på tomat och frön :D. På kvällen fick Fujiiro t.o.m smaka på Sepiaskal med frön på men jag var mätt på frön så jag orkade inte knapra på bläckfiskskellet :S . Sedan har det inte hänt mkt mer idag och nu vill jag att matte ska komma och släcka lampan så att jag kan sova -.- godnatt på er. Pusspuss

Och förresten så vägrar Fujiiro gå och lägga sig och bara sitter på gallret så vifår vänta med att släcka lampan -.-
-Kiiro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kiiro och Fujiiro - 13 oktober 2013 13:52

Det e höst i våran bur! ^v^ Men den tog slut rätt snabbt :( ...

Av Kiiro och Fujiiro - 24 september 2013 08:03


Tjena jag e i skolan skolan och väntar på bg

Av Kiiro och Fujiiro - 10 september 2013 22:25


Lillmatte har fixat våningssäng! \(^v^)/

Av Kiiro och Fujiiro - 18 augusti 2013 23:48

Bildbeviset är här! [Bild] //Kiiro

Av Kiiro och Fujiiro - 17 augusti 2013 23:56

Vill ni veta vad som hände idag (jag förbjuder er att säga nej) ;). Jo det är så att jag har lärt mig gå på händer :D. Jag ska berätta hur det gick till: Jo det e så att lillmatte har haft en pinne som hon har i handen och låter oss gå upp och ner på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards