Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Fri som en fågel! :D

Av Kiiro och Fujiiro - 6 augusti 2013 00:03

Idag har vi bla bla bla bla bla bla
Och nu i kväll hände något intressant , det sattes nämligen fast en gren i taket som var nästan lika stor som buren och var full med blad :D. Men Gud vad kul med lite dekoration tänkte vi och tittade glatt på den stora grenen. Men vad hände nu? Lillmatte lägger lakan över sängen och datorn :/. Stormatte kom in och gissa vad lillmatte gjorde då, hon öppnade buren! Vi satt där en stund och väntade på att hon skulle stänga men istället satte hon sig i sängen bredvid stormatte och kollade på oss. Kiiro tog chansen och lät flygexpressen åka ut med full fart ur buren! Jag hängde på och vi flög många varv i rummet innan vi landa på grenen som storhusse satt fast i taket. Där ifrån såg vi allt tydligt och klart. Vi tuggade på bladen och snöret som grenen hände i men då kallade lillmatte oss för osmarta så vi slutade även om det var frestande att fortsätta ;). Där satt vi i ca en timma men sedan ville lillmatte att vi skulle gå in i buren igen! Vi vägra båda två. Hon försökt gång på gång men det gick ju sådär för henne :/. Men efter ca 40min så lyckades hon locka in Kiiro med frön. Hon måste ha varit jättehungrig för hon åt lika mycket som en höna (inte för att jag vet hur mkt de äter :P). Hon försökte få mig att gå på det fula knepet men nänä så lättlurad är inte jag. Hon prövade till och med med det godaste i hela världen: Hirskolv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! :D Men jag gick inte på det! Men jag lät henne försöka så att jag kunde sno åt mig lite hirs ;). Men hon gav upp en stund innan hon prövade nå nytt. Hon släckte taklampan och tände en annan svagare lampa och tog en pinne som hon knuffade på mina ben med så att jag var tvungen att kliva upp. Sedan förde hon sakta pinnen mot buren och höll för ena handen så att jag inte kunde flyga tillbaka till grenen. Och hon lyckades D:< (efter ca 1000000 försök ;) ). God natt och försök övertala eran matte om att få sova i taket ;). Det gjorde jag men jag fick inte :""""(. //Fujiiro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kiiro och Fujiiro - 13 oktober 2013 13:52

Det e höst i våran bur! ^v^ Men den tog slut rätt snabbt :( ...

Av Kiiro och Fujiiro - 24 september 2013 08:03


Tjena jag e i skolan skolan och väntar på bg

Av Kiiro och Fujiiro - 10 september 2013 22:25


Lillmatte har fixat våningssäng! \(^v^)/

Av Kiiro och Fujiiro - 18 augusti 2013 23:48

Bildbeviset är här! [Bild] //Kiiro

Av Kiiro och Fujiiro - 17 augusti 2013 23:56

Vill ni veta vad som hände idag (jag förbjuder er att säga nej) ;). Jo det är så att jag har lärt mig gå på händer :D. Jag ska berätta hur det gick till: Jo det e så att lillmatte har haft en pinne som hon har i handen och låter oss gå upp och ner på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards